CureZone   Log On   Join
Legemiddelindustriens fangnett

Views: 3,115
Published: 20 y

This is a reply to # 148,904

Leser om legers holdninger til legemiddelindustrien (- deriblant gjeldende vaksineleverandører). Ja, norske leger / helsepersonell har klare restriksjoner, retningslnjer og regler i forhold til dette. Heldigvis. Men jeg sitter dessverre ikke tryggere på setet for det.

Som AD i et messedesign/eventfirma er jeg i nærkontakt med legemiddelindustrien og virkemidlene som brukes. Det legges kollossale beløper inn på å få leger/folkehelsen på sine "kundelister" og skape loyale kontakter. Konkurransen er hard.
Vi får forespørsler om å tilrettelegge for påvirkning gjennom spektakulære stander og events på f.eks legeseminarer og kongresser. Disse prosjektene har store budsjetter. Penger er som regel ingen hindring, bare "ideen" er god. Det arrangeres, med vår hjelp, storstilte "events" (-smøreopplevelser rettet mot delegatene (les: helsepersonell som deltar på kongressene)). Her er ALLE midler innenfor "lovlige grenser" mulige. Det skal mye moralsk viljestyrke til å si nei til følgende:
- gratis VIP-luksusmiddager
- storslåtte sightseeingopplevelser (f.eks helikopterturer over Rivieraen eller Cruisebåtevents)
- gratis billeter til konserter
- VIP-pakker til div. sportsarrangementer
- eksklusive "gaver" (klokker, dyr vin, krystall, div. elektronikk)
- Egenproduserte VIP-arr. med innleide artister etc. etc.....

Alt for å fange delegatenes oppmerksomhet og påvirke beslutinger i ønsket retning.

Tro bare ikke at leger ikke lar seg påvirke/friste.
Tro heller ikke at legemiddelindustrien slutter med dette.
Tenk deretter videre på strategiene som legges opp mot de politiske beslutningsprossesser - der de virkelig store beløpene ligger...

Vaksinasjonsprogrammet internasjonalt er et godt eksempel. Her legges det tilrette for en bred "utrydningspolitikk", hvor forskning på bivirkninger er betydelig nedprioritert i forhold til effekten ved å ta knekken på sykdommene. Vi hører at det ikke er midler nok. Industrien har mer enn midler nok!!!

Legemidlene er i bunn og grunn til for oss/for å bedre vår helse. Men, etter å ha fulgt leverandører og deres tankegang, er jeg blitt en skeptiker til det som blir oss servert.

Etter å ha jobbet på innsiden, ser jeg at vi har med en mektig motstander å gjøre,med påvirkningskanaler innenfor politiske beslutninger på høyt nivå. Jeg påstår ingenting, men er utrolig skeptisk til vaksinepakkene vi blir servert.

Jeg håper flere vil stille seg bak kritiske spørsmål og møte etablerte sannheter med sunn skepsis. Hvor er organisasjoner som Bellona og Greenpeace innenfor helse? Vaktbikkjene innenfor medisinsk helse får raskt stempelet "alternative leger" og "useriøse forskere".

Innsider

Printer-friendly version of this page Email this message to a friend
Alert Moderators
Report Spam or bad message  Alert Moderators on This GOOD Message

This Forum message belongs to a larger discussion thread. See the complete thread below. You can reply to this message!

Donate to CureZone

CureZone Newsletter is distributed in partnership with https://www.netatlantic.com

Contact Us - Advertise - Stats

Copyright 1999 - 2024  www.curezone.org

0.063 sec, (2)